The smart Trick of گرفتن بیماری زونا That No One is Discussing

Wiki Article

عضویت در خبرنامه پیامکی با عضویت در خبرنامه پیامکی از برنامه کارگاه ها، همایش ها و تخفیف های کلینیک ها مطلع شوید.

این نشانه معمولا تنها در یک طرف بدن رخ می‌دهد و محل علائم به این بستگی دارد که ویروس در کدام توزیع پوستی تاثیر می‌گذارد. ​

استفاده‌ی به‌موقع و صحیح از داروهای ضدویروس تجویز شده توسط پزشک به درمان قطعی بیماری زونا کمک می‌کند و خطر عوارض را کاهش می‌دهد.

این باورها، عموماً بی‌اساس هستند و به خاطر شک و بی اعتمادی و ناتوانی در برقراری روابط نزدیک در کار و زندگی شخصی آنها اختلال ایجاد می‌کند و زندگی اجتماعی شان را به شدت محدود می کند.

گالیله، مرکز بین‌المللی سنتز بخش تاریخ علم، ترجمه ناصر موفقیان، ص ۱۴

Only one restless night time likely won’t induce paranoid thoughts. But if you regularly go with no sleep, it may possibly start to have a toll. You might not Consider as clearly, so you’re additional likely to clash with Many others or have misunderstandings with them.

مهم است فردی که دچار زونا است، از تماس با این افراد اجتناب کند:

تاول‌ها ممکن است با هم ادغام شوند و یک نوار قرمز جامد تشکیل دهند که شبیه به یک سوختگی شدید است. کم‌ترین تماس با آن ممکن است دردناک باشد. ​

It’s ordinary to generally be nervous from time to time, particularly if you’re dealing with something really hard like dropping a occupation or the top of a marriage.

اگر هرگز آبله مرغان را تجربه نکرده اید و در معرض ابتلا به آبله مرغان یا زونا قرار دارید، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

کمپرس‌های خنک در برابر بثورات دردناک گاهی می‌توانند تسکین دهنده باشند و برای برخی از افراد دیگر، ممکن است یک کمپرس با محلول استات آلومینیوم نیز مفید باشد.

یک واکسن متفاوت (واکسن هرپس زوستر) برای افراد زونا بالای ۵۰ سال که سابقه‌ی آبله مرغان دارند و بنابراین حامل ویروس هستند، در دسترس است.

به منظور تشخیص پارانوئید، روانشناس علائم و سابقه پزشکی فرد را به دقت بررسی می‌کند. همچنین روانشناس یک معاینه فیزیکی برای بررسی سایر شرایط پزشکی انجام می‌دهند.

بعضی از افراد پارانوید به شدت گوشه‌گیر هستند و بعضی دیگر نیاز دارند که دائماً در جمع باشند و از تنهایی نفرت دارند.

Report this wiki page